Spray

25 marca, 2012 w kategoriach: Grafika 2D, Adobe Photoshop, Efekty

3,173 0
Dane:
  • Czas pracy: 1.5h
  • Poziom: Średnio zaawansowany
Opis:

Tym razem spray plus jak wyrenderować bardzo realistyczny cień w PS

Pokaż/Ukryj wszystko

Pierwsze zanim zacznę muszę wam powiedzieć że jest już do pobrania wersja beta
Photoshopa CS6 :D [jeszcze mało stabilna ale według mnie jest super]

Ok zaczynamy jedynym materiałem który nam będzie potrzebny jest tło ja wybrałem takie:
http://www.cgtextures.com/texview.php?id=71966&PHPSESSID=udiljlv44n221fhob8lfsu8gu1
i ten pędzel
http://mouritsada-stock.deviantart.com/art/Brush-Pack-Splashes-Of-Paint-94180220

Tworzymy dokument 1000/1000 px

Standardowo zaczynamy od rysowania kształtów narzędziem PEN TOOL z opcją SHAPE LAYERS [pierwsza ikonka] wysokość samej puszki to około 850 px

Stworzyłem dla was kilka screenów tak abyście mogli dokładnie zobaczyć jak powinien wyglądać kształt naszego sprayu
Góra
Alt 1a
Dół
Alt 1b

Następnie kształt hmm… no tego czegoś
Alt 1c
I Pokrywka pamiętając aby szerokość pokrywki byłą tej samej szerokości co puszka
Alt 1d


Wydawnictwo Strefa Kursów

Dla każdego naszego kształtu wybieramy następujące ustawienia 3D REPOUSSE OBJECT Alt 2a
następnie spłaszczamy kolejno warstwy pamiętając że warstwy 3d można tylko dwie naraz
3D>>3D MERGE LAYERS

Ok kiedy już mamy wszystko spłaszczone do jednej warstwy tworzymy ponad nią nową warstwę i wstawiamy naszą teksturę metalu i następnie tworzymy z niej warstwę 3d po przez wybranie 3D POSTCARD
Alt 2b
I znów spłaszczamy te dwie warstwy 3D>>3D MERGE LAYERS

Dla ułatwienia aby lepiej i łatwiej można było ustawić nasze tło włączymy sobie siatkę po przez kliknięcie TOGGLE MISC 3D EXTRA a następnie 3D GROUND PLANE
Do odpowiedniego ułożenia naszego tła użyjemy narzędzia 3D MESH TOOL dla ułatwienia podpowiem wam aby przytrzymać SHIFT podczas ustawiania tego tła.
Alt 3a
Te same czynności wykonujemy z Puszką i tym małym „dzyndzlem” i pokrywką
Kolejna uwaga przy dokładnym ustawianiu naszych elementów używajcie również zmiany widoku kamery tak aby dobrze wszystko dopasować

Oświetlenie
Jeżeli są jakieś dotychczas proszę je usunąć i dodać dwa nowe jak info na screenie
Alt 3b

Dla naszej warstwy z puszką stosujemy takie oto ustawienia plus dodatkowo pod naszą główną warstwą z obiektami tworzymy nową wypełniając ją gradientem lub wstawiając texturę ja dodałem mur z cegieł i grafiti
Alt 5a
Kolejną warstwę tworzymy ponad naszym obiektem 3D bedzie to warstwa z „dziurką” w naszym
Tworzymy taki kształt wypełniamy czarnym kolorem i pędzlem z twardym zakończeniem i białym kolorem rysujemy małą kropkę dodatkowo dodajemy styl
Alt 5b
Tworzymy Nowy Dokument 250/650 w którym stworzymy naszą etykietę ja stworzyłem prosty napis na tle plus kilka kleksów za pomocą naszego pędzla spłaszczamy utworzone warstwy [CTRL+SHIFT+E] zaznaczamy cały dokument i wklejamy go do naszego głównego projektu.
Zmieniamy jego opcję mieszania na OVERLAY i za pomocą EDIT>>TRANSFORM>> WARP dopasowujemy do naszej puszki.
Plus na kolejnej warstwie za pomocą pędzla stworzyłem mały kleks na naszej końcówce. Alt 5c

Zaznaczamy naszą scenę i z QUALITY wybieramy RAY TRACED FINAL czekamy na efekt końcowy i już ostatnie szlify …

Na samej górze za pomocą CREATE NEW FILL OR ADJUSTMENT LAYER wybieramy następujące elementy
LEVELS
PHOTO FILTER
BRIGHTNES/CONTRAST
i ustawiamy w ten sposób
Alt 6

I w ten oto sposób dotarliśmy do końca ;]
Alt Spray-by-Sareth

Pokaż/Ukryj wszystko

Tutorial się podobał? Podziel się z innymi:

Dodaj komentarz