Rysunek akwarelą

27 listopada, 2012 w kategoriach: Pozostałe

12
4,766 0
Dane:
  • Czas pracy: Koło 2dni
  • Poziom: Średnio zaawansowany
Opis:

Chciałbym przedstawić krótki opis na malunek akwarelą, łącznie ze szkicem, kilka trików, kilka podstaw przy tym poznacie. Tutorial dzieki użytkownikowi Taiyo85, jego profil http://taiyo85.deviantart.com/

Pokaż/Ukryj wszystko

Więc na sam początek może napisze co nam będzie potrzebne. Mianowicie:

1.Ołówki różnej twardości do szkicu
2. Gumki twarda i miękka
3.Temperówka
4. Wiszer ( narzędzie służące do osłabiania, zmiękczania i rozmazywania kreski w rysunku węglem lub kredą, pozwalając na uzyskanie efektu zamglenia lub rozmycia)
5. Białe pastele
6. Nożyk (tu do końća nie wiem, ale chyba o jakieś ostrze chodzi)
7. Linijka

Alt 1

8.Akwarele
9. Takie metalowe pudelko jak na obrazku (Schmicke)
10. Papier do akwareli w celu sprawdzania kolorów
11. Papierowa chusteczka (bardzo ważna do usuwania błędów jak jeszcze jest wszystko mokre)
12. Gąbka
13. Pędzle (różne rozmiary)
14. Bardzo dużo wody!

Alt 2


Wydawnictwo Strefa Kursów

Najważniejsze na początek: musisz być pewien, że rysowanie sprawia Ci przyjemność  Więc co próbuje teraz zrobić to pozwolić mojej wyobraźni na „namalowanie” czegoś w mojej głowie. Kiedy jestem usatysfakcjonowany tym co właśnie wymyśliłem (albo nie mogę dłużej czekać) zazwyczaj zaczynam ze szkicem na jakimś zwykłym papierze. Wiem już dokładnie co chce namalować: przyjaźń. Łamanie barier, wspólne dorastanie, bycie silnym i pięknym. Mój temat: czas sprawia, że stajemy się silni, gdy jesteśmy razem. Najpierw namaluje jakiś szorstki szkic wykorzystując ołówek HB, następnie finalne linie poprawiam ołówkiem H. Musisz pamiętać aby dokładnie usunąć wszystkie linie, których nie potrzebujesz. Gdy jakieś zostawisz, potem mogą popsuć nam ostateczny wygląd ilustracji!

Alt 3

Nie zawsze zaczynam od malowania tła, jednak w tym przypadku tak zrobię, ponieważ bardzo ważny jest tutaj nastrój. Pierwsze „przemycie” farbą było bez dbania o równomierne jej rozprowadzenie (widać plamy farby, nieraz skoncentrowały się one w większym stopniu, nieraz w mniejszym). Zrobiłem tak ponieważ wiedziałem, że czeka mnie tutaj więcej „przemyć”, poza tym takie rozprowadzenie farby daje wrażenie lekkiej teksturki na tle.

Alt 4

Następnie postaram się stworzyć tekstury i cienie. Najpierw ciemniejsze pasy na ścianie, potem kilka jasnych „przemyć” by stworzyć parę cieni. Pamiętaj, nie używaj czarnego do tworzenia cieni! W ten sposób możemy bardzo szybko zmącić nasz obrazek. Użyj sepi i trochę niebiesko-szarego (paynes-grey, nie wiem do końca jak to przetłumaczyć), by stworzyć cienie na ciepłych kolorach oraz niebiesko-szarego (paynes-grey) na zimnych kolorach.

Alt 5

Nadszedł czas, by namalować jakieś właściwe cienie. I teraz tak jeżeli obiekt znajduje się blisko źródła światła, cień będzie bardziej skupiony i analogicznie jeżeli jest dalej od źródła światła, cień będzie bardziej rozproszony (mniej skupiony). Ja użyłem węgla drzewnego i grafitu do zmiękczenia degradacji cienia. Inną bardzo dobrą metodą, którą użyłem w przypadku innej pracy jest użycie pasteli. Nieważne właściwie czym to zrobisz, czy przy użyciu palców (uważaj aby nie poplamić reszty rysunku) czy przy użyciu papieru zawiniętego w kształt ołówka, po prostu postaraj się złagodzić krawędzie cienia.

Zacznijmy teraz dalsze przedmioty Twojej sztuki! Ubranie zostało malowane w sposób wielokrotnego „przemywania”, staraj się kolejne przemywania robić tak jasne jak to możliwe. Następnie dodałem trochę cieni (skupionych) o kolorze niebiesko-szarym (paynes-grey) i trochę czarnego na koniec, by nadać im więcej pop’u i uczucia jakieś głębi, coś ala 3d i w końcu doszliśmy do tekstur. Robię je dopiero w tym momencie, ponieważ wcześniej wiele razy je po prostu zepsułem. Albo farba nie wyschła dobrze albo użyłem za dużej ilości pigmentu, zawsze coś przeszkadzało w uzyskaniu efektu jaki chciałem. Ta niesamowita rama zrobiona jest przez zwykłe przemycie i kiedy to wyschnie dodajesz na to małe ilości wody.

Alt 6

Pionki szachowe dostarczyły mi najwięcej zabawy. Ponieważ lubię szachy to po pierwsze, a po drugie przemywanie mokrym mokrego jest zawsze ciekawe Pierwsze przemycie to bazowy kolor. Następne zaczynamy od razu, gdy pierwsze przemycie jeszcze nie wyschło. W drugim nakładamy więcej koloru tam gdzie są cienie. Czyż to nie jest proste? ;) Jeżeli uznasz, że powstały kontrast nie zadowala Cię możesz użyć czystego i prawie suchego pędzla i przetrzeć nim farbę z jaśniejszych miejsc, tak aby trochę jej wchłonął.
By sprawić aby te pionki naprawdę się wyróżniały dodam później trochę skupionego cienia u ich podstaw.

Alt 7

Resztę pionków zrobiłem w ten sam sposób. Odrębne tekstury tworzyłem przez dodanie pigmentów i przemywanie.
Wskazówka: jeżeli uważasz, że nie potrzebujesz skupionego cienia, ani cienia całkiem rozproszonego, tylko coś pomiędzy nimi spróbuj stworzyć skupiony cień i gdy farba jest jeszcze mokra, czystym pędzlem wygładź krawędzie cienia. W ten sposób powinieneś stworzyć wspaniały cień!

Ostatnią rzeczą jaką zawsze maluje jest temat przewodni pracy, on jest przyczyną dla której malujemy tą pracę. Jak widzisz cała reszta jest zrobiona tak jak robiliśmy to wyżej, żadnych szczególnych trików to nie wymagało. Mogę tylko dodać, że źródłem światła jest zegar, więc blisko niego wystąpią cienie skupione.

Alt 8

Kwiaty zostały namalowane w ten sam sposób co cała reszta, starałem się zmieszać 3 typy cieni. W przypadku orchidei zacząłem od cienia niebiesko-szarego (paynes-grey). Jeżeli użyjesz wyrazistego koloru czy tonu przyniesie to więcej życia do malunku, ponieważ wszystko w realnym życiu jest z odrębnych i wyrazistych kolorów czy tonów oraz związane jest ze zmianami jasności kolorów. W przypadku latających ryb najpierw przemywamy jasnym kolorem, który będzie naszą bazą, teraz techniką „suchy na mokry” dodajemy więcej koloru na miejsca gdzie powinny być cienie. Użyty pigment jest prawie suchy.

Alt 9

Zanim dodam tekstury do ryb i więcej wyrazistych kolorów, wezmę pomarańczowo-żółty kolor i dodam jako kolejną bazę. Najpierw zrobię skalę w kierunkach jak litera U, następnie dodam jakieś ekstra teksturki w celu zrobienia kontrastu i spróbuje czegoś nowego: dodam bardzo rozwodniony pigment, skoncentruje go na krawędziach naszego wcześniejszego przemycia, tworząc ciekawy efekt. To jest bardzo dobre moim zdaniem na małych powierzchniach.
W tym punkcie zrobiłem też błąd: dodałem niebiesko-szary (paynes-grey) do cienia ryb. Nigdy nie rób tego z jasnymi i ciepłymi kolorami, albo rób jeżeli lubisz ten efekt, ale ja osobiście tego nie lubię i nie popieram. Na koniec dodałem trochę czerwonego do złagodzenia tego bałaganu.

Alt 10

Ostateczne akcenty! Ja dodałem trochę światła wykorzystując białe pastele. Jak widzisz źródłem światła jest zegar. Chciałbym uzyskać jakieś refleksy na pozostałych obiektach, w tym celu dodam trochę nieprzezroczystej (bądź prawie) akwareli.
W tym punkcie spróbuje (jeśli mi się uda) nie patrzeć na ten projekt przez dzień. Po takiej przerwie spojrzę na to świeżym okiem i będę widział, gdzie poprawić cienie, gdzie ich zabrakło, a gdzie trzeba je trochę zamaskować to samo tyczy się światła. I to wszystko! Teraz zeskanuj swoją niesamowitą pracę i podziel się nią ze światem!!

Alt 11

Oto efekt końcowy jaki uzyskaliśmy

Alt 12

Podziękowania dla Taiyo85 za udostępnienie tutoriala. Link do oryginału: http://taiyo85.deviantart.com/gallery/?q=tutorial#/d39yx2f

Pokaż/Ukryj wszystko

Tutorial się podobał? Podziel się z innymi:

Dodaj komentarz