Modyfikator Decimate

18 lutego, 2012 w kategoriach: Grafika 3D, Blender3d, Efekty

14
1,860 0
Dane:
  • Czas pracy: 10 minut
  • Poziom: Podstawowy
Opis:

Tutorial ma na celu zapoznanie z modyfikatorem Decimate, którego rolą jest ograniczanie i degradacja liczby płaszczyzn. Przydatne w optymalizacji, ale i tak lepiej jest ograniczać liczbę polygonów podczas modelowania, bo do ideału jeszcze troszkę brakuje temu modyfikatorowi ;)

Pokaż/Ukryj wszystko

Alt 1
Usuwamy sześcian, który jak zwykle pojawia się na pustej scenie. Zaznaczamy go ,,PPM” i usuwamy za pomocą klawisza ,,X”. Naciskamy ,,SHIFT” i ,,A”, następnie dodajemy obiekt Monkey.


Wydawnictwo Strefa Kursów

Alt 2
Zaznaczamy model ,,PPM” i przechodzimy w tryb edycji za pomocą klawisza ,,TAB”. Teraz naciskamy ,,W” i klikamy kilkakrotnie Subdivide oraz Subdivide Smooth, a na koniec Shade Smooth.

Alt 3
Przechodzimy do sedna. Zaznaczamy model ,,PPM” i przechodzimy do zakładki Modifiers. Im mniejszą wartość Ratio ustawiamy, tym więcej płaszczyzn zostaję usunięte, a mniej pozostaje tworząc model. Na dole wyświetlana jest liczba płaszczyzn, z których będzie złożony model po zastosowaniu modyfikatora.

Pokaż/Ukryj wszystko

Tutorial się podobał? Podziel się z innymi:

Dodaj komentarz