Modelowanie trawy

20 lutego, 2012 w kategoriach: Grafika 3D, Blender3d, Efekty

miniatura
2,054 0
Dane:
  • Czas pracy: 20 minut
  • Poziom: Średnio zaawansowany
Opis:

Tutorial uczy tworzyć trawę w Blenderze.

Pokaż/Ukryj wszystko

Alt 1
Usuwamy sześcian i dodajemy Plane, który odpowiednio skalujemy.


Wydawnictwo Strefa Kursów

Alt 2
Przechodzimy do zakładki ParticleSystem. Zmieniamy type na hair i ustawiamy opcje, tak jak na obrazku.
Alt ustawienia hairów

Alt ustawienia światła
Zaznaczamy lampę i przechodzimy do jej ustawień, a opcje zmieniamy, tak jak na obrazku.
Alt AO
Teraz otwieramy zakładkę Render i ustawiamy AO.

Alt Materiał 1
Przechodzimy do zakładki materiałów i dodajemy nowy materiał. Diffuse ustawiamy na 1.0, a Specular na 0.
Alt Materiał 2
Teraz pora na zakładkę odpowiadającą za textury. Dodajemy nową texturę typu Blend i ustawiamy wszystko, tak jak na obrazku.

Przypis autora :
Ten sposób na trawę nie działa w nowszych wersjach blendera [od 2.49b w górę] i nie należy go używać, bo i tak nie zadziała poprawnie, bo zamiast ździebeł trawy, to podłoże i trawa będzie w ten sposób kolorowana. Lepiej w zakładce Materiałów ustawić kolor na ciemnozielony i nie ruszać nic w zakładce textur ;)

Teraz możemy ustawić odpowiednio kamerę i zacząć renderować. Zaznaczamy kamerę, naciskamy ,,0″ na klawiaturze numerycznej i za pomocą ,,G” przemieszczamy kamerę. ,,R” i podwójne ,,R” odpowiada za obracanie, a naciśnięcie ,,ŚPM” za przybliżenie, które potwierdzamy ,,LPM”, ale żeby przybliżanie zadziałało należy najpierw nacisnąć ,,G”.
Można teraz nacisnąć ,,F12″ i zacząć renderować.
Oto efekt:
Alt miniatura

Pokaż/Ukryj wszystko

Tutorial się podobał? Podziel się z innymi:

Dodaj komentarz