Malowanie UV’ki

19 lutego, 2012 w kategoriach: Grafika 2D, Adobe Photoshop, Inne

2,456 0
Dane:
  • Czas pracy: 20 minut
  • Poziom: Podstawowy
Opis:

Tutorial ma na celu naukę malowania UV'ek z użyciem gotowych textur w Photoshopie CS4

Pokaż/Ukryj wszystko

Alt 1
Alt 2
Wczytujemy UV’kę, którą uprzednio rozcięliśmy i wyexportowaliśmy w Blenderze. Zaznaczamy wszystkie płaszczyzny i z górnego menu wybieramy opcję ,,Powiększ”[używamy dwukrotnie].
Alt 4
Następnie tworzymy nową warstwę i wypełniamy jakimś kolorem zaznaczony obszar na nowej warstwie[dla pewności klikamy kilkakrotnie].


Wydawnictwo Strefa Kursów

Alt 5
W drugim oknie PS’a otwieramy naszą texturę i zaznaczamy całą, następnie wycinamy i wklejamy. Teraz nadal zaznaczoną texturę pomniejszamy[,,CTRL” i ,,T”] i ewentualnie obracamy jak na obrazku.
Alt 7
Nadal zaznaczoną texturę należy przygotować do zapętlania. Wybieramy narzędzie do zaznaczania i klikamy ,,PPM”, a potem Popraw krawędź i ustawiamy opcje, tak jak na obrazku.Teraz wycinamy, to co nam zaznaczyło się po poprawieniu krawędzi i przechodzimy na okno z UV’ką.

Alt 8
Zapełniamy cały obszar roboczy texturą, którą wycięliśmy po poprawie krawędzi i łączymy warstwy z texturą w jedną.
Alt 9
Przechodzimy na warstwę, którą wypełnialiśmy kolorem i zaznaczamy pixele [,,PPM” na miniaturze warstwy], a następnie powiększamy[górne menu].
Alt 10
Przechodzimy teraz na warstwę z texturą[nadal mając zaznaczony obszar z warstwy jednokolorowej] i wycinamy, a potem wklejamy texturę. Możemy ukryć warstwę z texturą na całym obszarze roboczym.

Alt 11
Ostatnie zabiegi kosmetyczne przed zapisaniem textury i końcem pracy. Używamy narzędzia od wyostrzania i dwa/trzy razy malujemy całą texturę, która teraz ma kształt UV’ki. Następnie narzędziem przyciemniającym kilkakrotnie klikamy na texturze, ażeby ją ściemnić i poprawić wygląd. Teraz można zapisać texturę i zakończyć pracę w programie 2D.

Pokaż/Ukryj wszystko

Tutorial się podobał? Podziel się z innymi:

Dodaj komentarz