Etapy projektowania logo

25 marca, 2012 w kategoriach: Grafika 2D, Adobe Illustrator, Identyfikacja wizualna

12,729 5
Dane:
  • Czas pracy: Zależy od pomysłu, może to być jeden dzień jak i dwa tygodnie
  • Poziom: Średnio zaawansowany
Opis:

Tutorial ten opisuje kolejne kroki projektowania logo na podstawie pracy samego autora. Teoria ta zwróci uwagę na ważne zasady tworzenia logotypów oraz logo.

Pokaż/Ukryj wszystko

Alt Materiały

W tym kroku, zaczniemy od podstaw. Wielu początkujących grafików błędnie zaczyna prace nad logo od razu w programach graficznych. Jest to zły wybór, gdyż zdecydowanie lepiej, wziąć ołówek, kartkę, na które stać każdego z nas (ja osobiście korzystam z memobooka). Szkicując mamy nad projektem większą kontrolę i większe pole do popisu dla wyobraźni. Nie masz talentu rysowniczego? Nie martw się, ja też nie mam. Tutaj nie chodzi o stworzenie pięknych szkiców, a przelanie naszych myśli na papier.


Wydawnictwo Strefa Kursów

Alt Przemyślenia

Kolejnym etapem jest opracowanie pomysłu, zastanowienie się nad tematyką projektu. Jeśli masz brief od klienta to pewne wytyczne są już postawione, ale jeśli robisz dla zabawy to sam wymyślasz tyle, na ile Ci rozum pozwoli. Daj mu największy wycisk : ). Ja często, aby dojść do głębszych pomysłów rysuję sobie kojarzące się obrazki lub tworzę mind map. Dzięki temu etapowi Twoje projekty nie będą płytkie i tandetne. Warto poświęcić na to trochę czasu. Zastanów się nad zastosowaniem logo. Jeśli będzie drukowany tylko na małych formatach nie rób go zbyt szczegółowego.

Alt Szkice

Ok, masz już inspirujące hasła, obrazki etc. Teraz spróbuj łączyć te pomysły, rób tyle różnych szkiców ile tylko możesz. Wystarczą małe rysuneczki, abyś wiedział o czym myślałeś w danym momencie. Im więcej, tym lepiej. Powiedzmy, że z 20 szkiców spodobały Ci się 3 pomysły. Teraz rysujesz je trochę większe. Przy każdym zastanów się jaki charakter fontu (o ile to nie będzie font lub jeśli nie będziesz stosował samego symbolu) chcesz do niego zastosować. Czy serif, czy może san-serif, regular bądź bold, pochylony lub statyczny. Wszystko zależy od Ciebie.

Alt Komputer

Na tą chwilę masz już właściwe szkice swojego logo. Jeśli jest to bardziej skomplikowany pomysł, warto pracować na zdjęciu bądź zeskanowanym fragmencie kartki/szkicownika, lecz jeśli to tylko proste kształty możesz robić na zasadzie przenoszeniu od razu z kartki na komputer. W tym kroku przyda się chociaż podstawowa znajomość programu, w którym pracujemy, ponieważ dobrze wiedzieć, gdzie co leży. Jeśli Ci nie wychodzi, nie trać zapału. Podejdź do tego spokojnie, nikt nie rodzi się mistrzem wszystkiego : ). Im więcej pracy włożysz w swój projekt tym lepiej dla niego. Na razie nie baw się w kolory. Czarny i biały wystarczą Ci, aby skupić się na samej bryle logo i przy okazji jak bez kolorów będzie wyglądał dobrze, to prawdopodobnie w prawidłowych kolorach stanie się jeszcze lepszy. Kolory nakładaj dopiero po wykonaniu całego logo/logotypu, ale nikt nie zabrania Ci myśleć o nich wcześniej, tylko nie przeznaczaj na to największej uwagi w poprzednich etapach.

Alt Prezentacja

Ostatnim krokiem jest stworzenie prezentacji projektu. Jest to wbrew pozorom dość ważny element pracy, często pomijany lub olewany. Ważny jest przede wszystkim stosunek logo do tła. Wielu początkujących niesłusznie daje stosunkowo duże logo na małym tle. Często wygląda to odrzucająco i nieprzyjemnie się na to patrzy. Ja przykładowo robię taki stosunek wielkości: http://dribbble.com/shots/479073-Sharpah . Drugim ważnym błędem jest robienie obszernych prezentacji na siłę. Jeśli nie masz odpowiednio dużych zdolności do robienia estetycznych projektów, zrób projekt tylko na jednym, ale za to przyjemnym tle. Dopasowując kolor tła pamiętaj o tym, aby był to kolor mało agresywny, miły dla oka i kontrastujący z kolorami logo. Pozwoli to w ten sposób ułatwić przekaz zarysowując jednocześnie samą postać projektu. http://www.behance.net/gallery/Sharpah/3367459 tutaj zastosowałem bardziej rozbudowaną prezentacje, ale jednocześnie spójną i przyjemną (tak mi się wydaje ; )).

To już koniec tego tutoriala. Jeśli zyskałeś teraz zapał do pracy to naprawdę mnie to cieszy. Pamiętaj o tym, że Twoje umiejętności zależą od pracy jaką w osiągnięcie ich włożyłeś. Czerp radość z projektanta i nie poddawaj się. Wyciągaj wnioski z krytyki zawartej w ocenach, a będzie przed Tobą świetlana przyszłość. Chętnie zobaczę wasze prace wykonane według tego schematu, który nie jest podstawową wytyczną, ale jednocześnie warto pamiętać o tych zasadach.

Powodzenia : ).

Pokaż/Ukryj wszystko

Tutorial się podobał? Podziel się z innymi:

Dyskusja (5 wypowiedzi)

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz