Cartoon Man ;] Czyli jak zrobić Animowanego potworka

13 kwietnia, 2012 w kategoriach: Grafika 3D, Cinema4d, Modeling

4,956 7
Dane:
  • Czas pracy: ok 30 min
  • Poziom: Średnio zaawansowany
Opis:

Witam dziś pokażę wam jak zrobić fajny, a zarazem prosty efekt w programie Cinema 4D ; ] Outem będzie postać tzn Cartoon Man co oznacza prostu postać z bajek dla dzieci, a mianowicie potworek ^^ Przygotowałem dla was paczkę, w której znajdziecie cały tutorial opisany oraz plik .c4d Dla leniwych, którzy nie chcą się uczyć a przy da im się out ; ]

Pliki do pobrania

Pokaż/Ukryj wszystko

Siemka All dziś pokaże wam jak zrobić coś takiego :

Alt outcome

W paczce :
-Tutorial.doc
-Tutorial.pdf
-Outcome.png
-Miniaturka.png
-Outcome.c4d


Wydawnictwo Strefa Kursów

Więc tak . Przepraszam was bardzo ,że tutorial nie jest w wersji VIDEO, ale tymczasowo mam małe problemy z kompem więc wiecie jak jest.
Ok. więc zaczynamy.
Tworzymy nowy dokument i wybieramy z okna OBJECT wybieramy : Alt sphere

Dalej z okna Attributes wybieramy zakładkę Object i ustawiamy następujące parametry :
Segments z 24 na 8
Type ze standard na Tetrahedron Alt atributs

Jak widać od razu nasza kula zamieniła się w coś zniekształconego, że tak powiem. Alt kula znieształcona

Ok. jak widać mamy teraz coś takiego (patrz UP)
Ok. więc tak Obracamy naszą kulę tak aby widzieć jej górę za pomocą : Alt obrót
Ok. teraz wybieramy narzędzia tak jak ja : Alt narzędzia

Ok. teraz trzymając Shift zaznaczamy tak jak ja : (klikając po prostu na odpowiednie trójkąciki LPM) Alt zaznaczenie

Gdy już zaznaczymy klikamy PPM i wybieramy :
Matrix Extrude Alt wybór

Następnie łapiemy za nasze zaznaczone trójkąciki i za pomocą ruchów myszką (przód >tył) robimy włosy naszego potworka.. Powinno wyjść coś takiego : Alt włosy

ok. teraz znów obracamy naszym chopkiem tak abyśmy widzieli trochę jego przodu i trochę spodu dokładnie tak : Alt pokaz

i teraz znów wybieramy te narzędzia : Alt narzędzia

Tym razem jednak 1 powinna być nie do odznaczenia więc wybieramy samą 2 i zaznaczamy te trójkąciki co ja : Alt pokaz2

Znów klikamy PPM lecz tym razem wybieramy : EXTRUDE Alt wybór2
I znów za pomocą ruchów myszy (przód > tył) robimy tym razem nieco mniejsze kwadraty. Będą to nasze nogi.

Efekt powinien być mniej więcej taki : Alt nogi

Ok. teraz zajmijmy się otworem gębowym więc tak zaznaczamy ten trójkącik: Alt ryjek

Klikamy PPM i wybieramy EXTRUDE Alt wybór2

I znów za pomocą ruchów myszką (przód > tył) formujemy otwór gębowy. Tym razem nie robimy tego aby było na zewnątrz lecz do środka.

Efekt powinien być mniej więcej zbliżony do tego : Alt gęba

Teraz z okna HyperNURBS wybieramy HyperNURBS Alt wybór 3

Teraz podłączamy nasze Sphere do HYPERNURBS (przeciągamy ikonę Sphere na HYPERNURBS) ma wyglądać tak : Alt wybór4

Jak widać teraz nasza postać nabrała kształtów.. I wygląda teraz tak : Alt pokaz3

Ok. teraz zajmiemy się okiem.
Wybieramy Sphere z okna Object Alt sphere

Teraz robimy tak jak ja czyli z okna Attributes wybieram radius wybieramy 43 i ustawiamy naszą Sphere ustawiamy mniej więcej tak jak ja czyli w głębi postaci żeby trochę wystawało.. o tak : Alt atributs2

Teraz tworzymy nową Sphere i ustawiamy ją w poprzedniej tak aby było to oko i ustawiamy Radius na 32 i ustawiamy tak jak ja mniej więcej : Alt pokaz 4

Ok. teraz z okna Light wybieramy Floor : Alt wybór5

Ok. teraz w Attributes wybieramy : Alt at3

Ok. teraz zaznaczamy Floor i dajemy CTRL+C ==> CTRL+V
Teraz wybieramy narzędzie : Alt wybór6

I teraz zmieniamy tak aby kąt między podłogom a ścianą wynosił 90 stopni.. Dokładnie tak : Alt pokaz5

Teraz nakladamy wszystkie materiały

Już mamy potworka zrobionego ; ] Zajmiemy się teraz nakładaniem na niego ładnych efektów ..
Więc tak zaczynamy od zrobienia nowego materiału klikając 2xLPM w tym oknie : Alt mat

Robimy nowy materiał i kierujemy się zgodnie ze slajdem :
Material 1(nakładamy na 1 warstwę oka)

MATERIAL 1
Alt mat1,1

Alt mat1,2

Material2(Nakladamy na 2 warstwę oka(wewnętrzne)) Alt mat2,1 Alt mat2,2

Material 3 (Nakładamy na szkielet potworka) Alt mat3,1 Alt mat3,2

Material 4 (Nakładamy na Floor(teraz będzie trochę inaczej.))
Teraz jak stworzymy nowy Mat klikamy na kulę PPM i z opcji wybieramy Plane. Alt wybór7

Teraz tworzymy resztę :
Alt mat4

Gradient ma być od : Jasnego szarego do białego..
I nakładamy na obie nasze warstwy Floor

Teraz to powinno wyglądać tak : Alt pokaz6

A w polu warstw tak : Alt pokaz7

Ok. teraz elementy końcowe .. wchodzimy w Render Settings Alt wybór8

W Render Settings wybieramy Effect a z tego okna wybieramy : Ambient Occlusion, klikamy 2 raz w effect i wybieramy Global Illustration . Alt wybór9

To by było na tyle ; ] Można dodać jeszcze z okna Light parę Lightów aby poprawić Outcome, ale nie trzeba.
Specjalnie dla Tutorials24.pl pisał Semis
Pozdro! Semis :P

Pokaż/Ukryj wszystko

Tutorial się podobał? Podziel się z innymi:

Dyskusja (7 wypowiedzi)

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz