Bilard

28 marca, 2012 w kategoriach: Grafika 2D, Adobe Photoshop, Efekty

4,046 5
Dane:
  • Czas pracy: 1,5h
  • Poziom: Zaawansowany
Opis:

Tym razem foto realistyczne kule bilardowe lub snookerowe.

Pokaż/Ukryj wszystko

Nasza textura podłoża stołu bilardowego do pobrania z tego miejsca
http://i868.photobucket.com/albums/ab243/quassimodo666/snooker.jpg?t=1332884959
Tworzymy dokument 1000X1000 px
Wstawiamy nasze tło

Na nowej warstwie z tworzymy trójkąt za pomocą PEN TOOL z zaznaczoną opcją jak na screenie [oczywiście można skorzystać z gotowych kształtów gotowych do pobrania z internetu]
Alt 1

następnie kopiujemy tą warstwę [CTRL+J] i zmniejszamy jej rozmiar delikatnie czyli CTRL +T i z wciśniętym SHIFT + ALT za jeden róg zmniejszamy proporcjonalnie, następnie zaznaczamy cały dokument i kopiujemy nasz zmniejszony kształt przechodzimy do warstwy z naszym większym kształtem i wklejamy go i klikamy w ikonkę jak na screenie co spowoduje wycięcie środka naszego trójkąta, Usuwamy warstwę z kolorem która pozostałą z naszego zmniejszonego trójkąta
Alt 1b


Wydawnictwo Strefa Kursów

Zaznaczamy warstwę z tłem i wybieramy 3D POSTCARD
Alt 2a

A dla warstwy z trójkątem następujące ustawienia:
3D REPOUSSE OBJECT
Alt 2b
lecimy dalej do kulek ;]

Narazie możemy ukryć naszą warstwę z trójkątem dokończymy ją później.

Na nowej warstwie za pomocą wiaderka i koloru #eaff00 wypełniamy ją następnie na kolejnej nowej warstwie za pomocą ELLIPTICAL MARQUEE TOOL tworzymy okrąg [przytrzymaj SHIFT i bedzie on proporcjonalny] ja swój stworzyłem około 300X300 px wypełniamy go BIAŁYM kolorem i ustawiamy centralnie na środku następnie dodajemy cyfrę nr. 1 czarnego koloru i również umieszczamy centralnie w naszym okręgu. Wszystko powinno wyglądać następująco: Alt 3
Zaznaczamy warstwę z białym okręgiem i cyfrą wciskamy CTRL+T i tworzymy z nich „jajo”
Alt 3b

Zaznaczamy nasze 3 nowo zrobione warstwy czyli:
-Wypełnienie kolorem
-Cyfra
-Bały okrąg
tworzymy ich kopię i na chwilkę ukrywamy

Zaznaczamy warstwy z żółtym kolorem, cyfrą 1 i białym wypełnieniem [nie tą kopię którą przed chwilą zrobiliśmy] I wybieramy 3D SHAPE FROM PRESET i kształt SPHERE
w ten sposób stworzyliśmy naszą pierwszą bilę ;] Alt 3c

Kolejne bile tworzymy w ten sam sposób tyle że zmieniamy tylko kolor podstawowy bili i jej numerek [dlatego utworzyłem kopie tych 3 warstw] i przed każdym utworzeniem bili pamiętajcie o kopiowaniu tych 3 warstw

Ja stworzyłem kilka kolejnych bill i jeżeli chcecie zrobić tzw połówkę musi ona wyglądać w ten sposób
Alt 4

wracamy do naszego trójkąta i przy pomocy tej textury
http://4.bp.blogspot.com/_5YQzFd7SgnI/TP-ksoqZKJI/AAAAAAAAAsI/nV9ONYOm8sQ/s1600/Wood-Textures-6.jpg
i tych ustawień
Alt 5a
i tych
Alt 5b
Zwrocie uwagę że są to dwa różne elementy czyli
-SHAPE 1 EXTRUSION MATERIAL
-SHAPE 1 FRONT BEVEL MATERIAL

W tym momencie spłaszczamy nasze dwie warstwy tła i trójkąta zaznaczając je i z menu 3D>> MERGE 3D LAYERS i za pomocą MESH TOOL ustawiamy nasze dwie warstwy starając się tak aby trójkąt był położony na tle czyli delikatnie go dotykał równo na całej płaszczyźnie tak jak na screenie [jest to kamera z przodu]
Alt 6

Dla naszych bil wybrałem takie ustawienia
Alt 6b
po zastosowaniu tych ustawień spłaszczamy je w ten sam sposób jak tło i trójkąt

Ok jeżeli już mamy wszystko na jednej warstwie pora ustawić nasze bile i ponownie używamy narzędzia MESH TOOL
Ja uprzednio zmniejszyłem rozmiar moich kulek z początkowych 46,58 do 3 [wszystkie 3 atuty czyli X,Z,Y] Zmniejszyć lub zwiększyć obiekt możecie po przez MESH SCALE TOOL i na górnym pasku wpisując wartości Alt 7a

Umiejscowienie naszych bill jest najbardziej mozolne i męczące więc w tym miejscu proponuje zapisać swoją pracę.
Starajmy się przy ostawianiu elementów 3D obracać kamerą z każdej perspektywy tak aby położenie było jak najbardziej realistyczne i odpowiednie [czyli żeby nasze bile nie lewitowały nad stołem itp]

Oświetlenie
Jeżeli jakiekolwiek pozostały usuwamy je i tworzymy nowe
-POINT LIGHT
-SPOT LIGHT
ustawiamy w ten sposób
Alt 7b
No cóż pozostało nam już tylko przejście do SCENY i wyrenderować nasz obiekt po przez QUYALITY>> RAY TRACED FINAL

Alt Final-by-sareth

Pokaż/Ukryj wszystko

Tutorial się podobał? Podziel się z innymi:

Dyskusja (5 wypowiedzi)

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz