Biegnąca kobieta

1 grudnia, 2012 w kategoriach: Grafika 2D, Adobe Photoshop, Digital painting

1
6,951 0
Dane:
  • Czas pracy: 15-20min
  • Poziom: Podstawowy
Opis:

Chciałabym dzisiaj nauczyć was jak narysować młodą, biegnącą kobietę. Nauczymy się rysowania różnych pozycji w trakcie tego biegu i widoku z różnych stron. Autorką tego poradnika jest jacklovernumber1 a jej profil znajdziemy pod linkiem http://jacklovernumber1.deviantart.com/.

Pokaż/Ukryj wszystko

Najpierw chciałabym trochę wam przybliżyć moją metodę rysowania szkieletu. Jak widzicie głównymi częściami nóg, ramion i tułowia są linie, którymi wyrysowuje pozę. Rysując stawy, głowę oraz stopy, dłonie (jak widać to jest kobieta) i piersi używam okręgów.

Alt 1

Używając tej metody zawsze zaczynam rysowanie od głowy potem przechodzę do torsu następnie nogi i w końcu ramiona, ale nie chcę ograniczać was do jednego sposobu, każdy może wypracować swój. Spróbujcie innych kolejności, czy innych sposobów, każdy powinien rysować tak aby mu to odpowiadało. Możecie również użyć jakiś np. dodatkowych okręgów, bądź kwadratów, pudełek czy co tam wolicie, jeżeli miałoby to wam pomóc i ułatwić sprawę. Ale zawsze pamiętajcie by ten „szkielet” rysunku był zawsze dość jasny tzn. ma to być tylko szkic, który potem usunięcie (np. wygumkujecie) więc zróbcie tak aby potem nie było z tym problemu.


Wydawnictwo Strefa Kursów

Teraz zaczynamy zabawę;) Narysuj szkielet/szkic kobiety z pozą jaka Ci odpowiada. Na kończynie, która znajduje się najbliżej Ciebie narysuj dodatkowy owal. Ten zabieg przypomni Ci, które ramie znajduje się w jakiej pozycji. Teraz dokończ szkic. Nie dodawaj teraz detali do szkicu, z tym trochę poczekaj, teraz najważniejsza jest dokładna poza. Pamiętaj, o usunięciu dodatkowych linii, gdy chcesz podkreślić kontury. Ja namalowałam tutaj dla przykładu jeden szkic z dominującą nogą (czyli noga która jest bliżej – na pierwszym planie) oraz jeden szkic z ręką z przodu. Te przykłady mają również Ci pokazać jak poradziłam sobie z naszkicowaniem twarzy z profilu.

Alt 2

Tutaj zrobi się trochę trudniej. W tym miejscu musimy poradzić sobie z efektem 3D naszego szkicu. Pierwszy przykład w tym punkcie to pełny wymiar i szkic twarzy. Następnie uwagę należy zwrócić na nogi, konkretnie na kolana. Naturalnie kobiety mają je zwrócone ku środkowi. U mężczyzn zjawisko to jest odwrotne.

Alt 3

Powinieneś wiedzieć, że ludzkie ciało jest w całości zbudowane z cylindrów. To dlatego krótkie legginsy, które namalowałam na szkicu są takie pomocne. Widzisz końce tych legginsów? I widzisz jak wyginają się w przeciwne strony? To jest właśnie ta iluzja, która daje nam efekt 3d, przez zakrzywienie końcówek tych legginsów wydaje nam się, że jedna noga jest bardziej cofnięta a druga bardziej z przodu. Mam nadzieje, że wiecie o czym mówię;)

Tutaj zrobiłam parę zbliżeń na kilka rzeczy, w których kobieta może udać się na jogging. Jak widać spódniczka jest bardziej ciasna, bardziej przylega do skóry, tutaj wyeksponujemy kobieca figurę (szkic z lewej).

Alt 4

Jeśli chodzi o szkic po prawej to mamy na nim sukienkę. W tym przypadku nie da się wyeksponować figury, jednak o wiele bardziej widać marszczenie się materiału i musimy o tym pamiętać.

Podczas biegania ludzie mają tendencje do zaciskania pięści. Więc tutaj namalowałam kilka przykładów zaciśniętych pięści, również tą samą metodą co szkielet (linie, okręgi itd.).

Alt 5

No i na koniec, gdy Twoja kobieta bądź mężczyzna nie mają butów, tu zamieszczę przykłady stóp. Raz jeszcze metodą, którą rysowałam cały szkic okazała się pomocna, co widać.

Alt 6

Pokaż/Ukryj wszystko

Tutorial się podobał? Podziel się z innymi:

Dodaj komentarz